Agnieszka Kuczyńska Artur Przebindowski. Zanurzenie.
Zapis rozmowy z Arturem Przebindowskim. Kraków, 9 września 2015 roku.
„MEGALOPOLIS”: MALARSKIE WIZJE MIASTA W TWÓRCZOŚCI ARTURA PRZEBINDOWSKIEGO - Marek Rembierz
Kwestia tożsamości - Aleksandra Gieczys-Jurszo
Dokarmianie instynktów. Z Arturem Przebindowskim rozmawia Jacek Dembosz
Megalopolis. Wywiad z Arturem Przebindowskim. AVANT. Pismo Awangardy Filozoficzno-Naukowej. Trendy w badaniach interdyscyplinarnych.
Czy mógłbym prosić o przedstawienie naszym czytelnikom (jeśli to nie tajemnica zawodowa) warsztatowej strony Pańskich „Megalopolis”? Mam na myśli farby, sekwencję powstawania, technikę…
Moje obrazy powstają wieloetapowo. Czasem ta wieloetapowość ma swoje okresy odpoczynku od obrazu. Choć w rzeczywistości – jedynie pozornego.
Ida Smakosz-Hankiewicz
Obrazy przedstawiające kadry z wielomilionowych miast, będące specyficznym labiryntem, analityczna przestrzeń miejska zapisana jako spójny układ znaków plastycznych, a także piktogramy współczesnej ikonosfery miasta, to najnowsze obrazy Artura Przebindowskiego, absolwenta krakowskiej ASP, zdobywcy Grand Prix 23 Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego i wyróżnienia oraz nagrody publiczności na 40. Biennale Malarstwa Bielska Jesień.
Moja prywatna geografia. Rozmowa z Arturem Przebindowskim
I ja mam właśnie coś takiego - mówi Artur Przebindowski.
Największą nagrodą jest samo malarstwo
Megalopolis cywilizacji termitów
PRYWATNA PRZESTRZEŃ
Artur Przebindowski to artysta, o którego twórczości trudno pisać jednoznacznie. Jakkolwiek twórczość to indywidualna i spójna, nie da się w jej przypadku - na szczęście - postawić kropki nad i. Sensualista i scientysta, impresjonista i matematyk, chłodny konstruktor efektów plastycznych i wrażliwy, subtelny malarz...